Σάββατο 26 Μαρτίου 2016

Sylvia Plath ~ Δώρο Γενεθλίων



Τι να είναι αυτό πίσω από το πέπλο, είναι άσχημο, είναι ωραίο;
Τρεμοφέγγει, έχει στήθια, έχει αιχμές;

Είμαι σίγουρη πως είναι μοναδικό, είμαι σίγουρη πως είναι ακριβώς αυτό που θέλω.
Όταν μαγειρεύω σιωπηλά, το νιώθω να με κοιτάζει, το νιώθω να σκέφτεται.

"Να` ναι αυτή για την οποία πρέπει να παρουσιαστώ,
Είναι άραγε αυτή η εκλεκτή, αυτή με τις μελανές κόγχες και την ουλή;
Ζυγίζει το αλεύρι, πετάει το περίσσευμα
Υπόκειται σε νόμους , σε νόμους , σε νόμους.
Να` ναι για αυτήν ο ευαγγελισμός;
Θεέ μου, τι αστείο."

Όμως λαμπυρίζει ,δε σταματά και νομίζω πως με θέλει.
Δεν θα με πείραζε αν ήταν κόκαλα, ή ένα μαργαριταρένιο κουμπί.

Έτσι κι αλλιώς δεν θέλω κανένα σπουδαίο δώρο φέτος.
Αφού είμαι ζωντανή από ατύχημα.

Θα είχα μετά χαράς σκοτωθεί τότε, με οποιοδήποτε τρόπο.
Τώρα υπάρχουν αυτά τα πέπλα που θροΐζουν σαν κουρτίνες,
Τα διαφανή σατέν ενός Γεναριάτικου παράθυρου
Λευκά σαν στρωσίδια μωρού και λάμποντας με νεκρική ανάσα.
Ω φίλντισι!

Πρέπει να υπάρχει ένα ελεφαντόδοντο εκεί, μια στοιχειωμένη στήλη.
Μα δεν καταλαβαίνεις πως δεν με νοιάζει τι είναι;

Πως μπορείς να μη μου το δώσεις;
Μη ντρέπεσαι. Δε με νοιάζει αν είναι μικρό.

Μην είσαι τσιγκούνης. Είμαι έτοιμη για τη μεγαλοσύνη.
Ας καθίσουμε δίπλα του καθένας από μια μεριά, θαυμάζοντας τη λάμψη,
Το στραφτοκόπημα , την κατοπτρική του ποικιλία
Ας φάμε πάνω του το τελευταίο δείπνο μας, σαν σε πιάτο νοσοκομείου.

Ξέρω γιατί δε θες να μου το δώσεις,
Είσαι τρομοκρατημένος
Πως ο κόσμος θα εκραγεί με μια κραυγή και μαζί και το κεφάλι σου,
Σμιλεμένο, μπρούτζινο, ένα αρχαίο έμβλημα,
Ένα θαύμα για τα δισέγγονά σου.
Μη φοβάσαι, δεν είναι έτσι..

Εγώ μόνο θα το πάρω και θα πάω ήσυχα σε μια γωνιά.
Δεν θα μ` ακούσεις καν να το ανοίγω, ούτε τρίξιμο χαρτιού,
Ούτε κορδέλες να πέφτουν, ούτε κραυγή στο τέλος.
Δε νομίζω πως μου αναγνωρίζεις τέτοια διακριτικότητα.

Αν ήξερες πως αυτά τα πέπλα δολοφονούσαν τις μέρες μου.
Για σένα είναι απλά διαφάνειες, καθαρός αέρας.
Αλλά θεέ μου ,τα σύννεφα είναι σα βαμβάκι.
Στρατιές ολόκληρες. Είναι μονοξείδιο του άνθρακα..

Γλυκά, γλυκά τα εισπνέω.
Γεμίζοντας τις φλέβες μου με αόρατα, με ένα εκατομμύριο
Πιθανά μόρια σκόνης που απαριθμούν τα χρόνια της ζωής μου.
Είσαι ασημοντυμένος για την περίσταση. Ω ,προσθετική μηχανή.

Είναι λοιπόν αδύνατο για σένα ν` αφήσεις κάτι να φύγει και να το αφήσεις ολόκληρο;
Πρέπει να σφραγίζεις κάθε κομμάτι βιολετί;

Πρέπει να σκοτώνεις ότι μπορείς;
Υπάρχει μόνο ένα πράγμα που θέλω σήμερα και μόνο εσύ μπορείς να μου το δώσεις.
Στέκεται στο παράθυρό μου,
μεγάλο σαν τον ουρανό.
Αναπνέει από τα σεντόνια μου, τον ψυχρό νεκρό πυρήνα.
Όπου σπαταλημένες ζωές παγώνουν κι ακινητούν στην ιστορία
Μην τ’ αφήσεις να έρθει με το Ταχυδρομείο χέρι με χέρι.
Μην τ` αφήσεις να έρθει από στόμα σε στόμα, θα είμαι εξήντα
Μέχρι να παραληφθεί ολόκληρο και πολύ νωθρή για να το χρησιμοποιήσω.

Μόνο ξεκρέμασε το πέπλο, το πέπλο, το πέπλο.
Αν ήταν θάνατος
Θα θαύμαζα τη βαθιά του σπουδαιότητα, τ` άχρονα μάτια του

Θα ήξερα ότι το εννοούσες.

Θα υπήρχε μια ανωτερότητα τότε, μια γενέθλιος ημέρα
Και το μαχαίρι δε θα σμίλευε, αλλά θα εισχωρούσε
Αγνό και καθαρό σαν κλάμα μωρού.
Και το σύμπαν θα γλιστρούσε από το πλάι μου.

Τετάρτη 23 Μαρτίου 2016

Άγρια λουλούδια ~ Renzo Novatore









[από το Cronaca Libertaria, Μιλάνο, ν.8 ,20Σεπτεμβρίου 1917 -Άγρια λουλούδια ονομαζόταν η στήλη όπου φιλοξενούνταν διάφορα άρθρα του Νοβατόρε]

  Ακόμα και καταμεσής των άγονων πεδιάδων των ερήμων φυτρώνουν λουλούδια. Άγρια λουλούδια που αναδύουν ένοχα αρώματα και με τα αγκάθια τους, κάνουν και ματώνουν τα ίδια χέρια που τα μαζεύουν, και όμως έχουν τη δική τους μεγαλοπρεπή ιστορία χαράς, πόνου και αγάπης. Επαναλαμβάνω: είναι λουλούδια παράξενα και άγρια που φύτρωσαν από το δημιουργικό τίποτα, άνθησαν χάρη στον ήλιο και έπειτα εξαιτίας μιας θύελλας απότομα μαράθηκαν, έτσι!
  Αυτά τα λουλούδια είναι σκέψεις προϊούσες της βαθιάς και σκεπτόμενης μοναξιάς της ψυχής μου, ενώ έξω, στον κόσμο που δεν μου ανήκει πλέον, ξεσπά μανιασμένα η τρέλα, αυλακωμένη από την ηλεκτρίζουσα φωτιά του κεραυνού που βροντά οργισμένα.
 Και εγώ, αμετανόητος τυχοδιώκτης, που τόσο μου αρέσει να καλπάζω σε χαρούμενους όσο και τρομακτικούς δρόμους αυτού του μοναχικού Βασιλείου μου, θα χαρώ να μαζέψω σποραδικά ένα μπουκέτο από αυτά τα άγρια λουλούδια για να στολίσω τη σημαία της εξέγερσης που έχει ήδη κομματιαστεί μία φορά άνανδρα και θηριωδώς και όμως τραγουδάει ακόμα το χαρούμενο τραγούδι της αιώνιας επιστροφής.  

ø 

 Αναρχικός είναι μονάχα εκείνος που κατόπιν μιας μακράς, κουραστικής και απελπισμένης αναζήτησης ξαναβρήκε τον εαυτό του και, ακατάδεχτος και περήφανος,  έχει τεθεί «στο περιθώριο της κοινωνίας» αρνούμενος στον οποιονδήποτε το δικαίωμα να τον κρίνει. Εκείνος που δεν ξέρει να στέκεται στο ύψος των πράξεων του αναγνωρίζοντας τις, μπορεί μεν να κρίνει ότι είναι αναρχικός, όμως δεν είναι!
 Η δύναμη της βούλησης και της ισχύος (όπου ισχύς δεν σημαίνει και εξουσία), το πνεύμα της αυτοανύψωσης και της ατομικοποίησης, είναι τα πρώτα σκαλοπάτια μιας μεγάλης και ατελείωτης σκάλας όπου ανεβαίνει αυτός που θέλει να ξεπεράσει τον ίδιο του τον εαυτό, περισσότερο από κάθε τι άλλο/
Μόνο αυτός που είναι έτοιμος να γκρεμίσει με μανία τα σκουριασμένα κάγκελα του σπιτιού του μεγάλου ψέματος, εκεί όπου έχουν δώσει ραντεβού οι άτιμοι κλέφτες του «Εγώ» (θεός, κράτος, κοινωνία, ανθρωπότητα), ώστε να επανακτήσει το πολυτιμότερο του θησαυρό από τα γλοιώδη και άπληστα χέρια – επιχρυσωμένα με ψεύτικο χρυσό αγάπης, οίκτου και πολιτισμού – των τρομερών αρπαχτικών, μπορεί να αισθάνεται αφέντης και κύριος του εαυτού του και να αποκαλείται αναρχικός.

ø 

 Ο αναρχικός, εκτός του ότι είναι μεγάλος επαναστάτης έχει ακόμα και το πλεονέκτημα να είναι βασιλιάς. Ο βασιλιάς του εαυτού του, εννοείται!
Όποιος πιστεύει πως ο Χριστός μπορεί να είναι το σύμβολο που ο άνθρωπος πρέπει να ανεμίζει για να φθάσει στην ελευθεριακή σύνθεση της ζωής, δεν μπορεί να είναι παρά ένας σοσιαλιστής ή ένας χριστιανός αρνητής του αναρχισμού.
Όταν ο Σωκράτης  που άσχετα με όλα τα άλλα, ήταν χωρίς αμφιβολία κατά πολύ ανώτερος από την κτηνωδία του λαού που τον καταδίκασε, δέχτηκε το κώνειο που του επέβαλαν να πιεί, κατέφυγε σε μία πράξη δειλίας και αφοσίωσης, που ο αναρχισμός χωρίς άλλο καταδικάζει.

ø 

 Το να αποδρά κανείς με οποιοδήποτε τρόπο, από την ακατανίκητη κτηνωδία ενός λαού που έχει καταστεί άγριος και κτηνώδης εξαιτίας καννιβαλιστικών προκαταλήψεων και τρομακτικής άγνοιας, ή από τον σαδιστικό εκφυλισμό της σάπιας κοινωνίας η οποία πιστεύει ότι έχει το δικαίωμα να κρίνει και να καταδικάζει ένα άτομο γιατί έφτασε σε μια πράξη που η προαναφερθείσα κοινωνία δεν είναι ποτέ σε θέση να την καταλάβει, είναι μια ενέργεια άκρως επαναστατική και ατομικιστική που μόνο στον αναρχισμό βρίσκει λόγο ύπαρξης και την τιμή που της πρέπει.

ø 

 Αλίμονο! Ακόμα και η συνείδηση ήταν μέχρι τώρα ένα αταβιστικό και φοβερό φάντασμα. Και θα σταματήσει να είναι τέτοια μόνο όταν ο άνθρωπος θα μπορεί να της αποδώσει την εικόνα και τον καθρέφτη της δικής του μοναδικής θέλησης.

ø 

 Ο πρώτος άνθρωπος που είπε: ‘’ δεν υπάρχει κανένας θεός’’ ήταν δίχως άλλο ένας αγωνιστής της ανθρώπινης σκέψης. Αλλά εκείνος που περιορίζεται στο να λέει: ‘’ο θεός των παππάδων δεν υπάρχει’’ επιχειρεί να εξαπατήσει με ένα λόγο επιφανειακά διφορούμενο, αφήνοντας όμως να φανεί ξεκάθαρα ότι είναι ένας αμφιβόλου προέλευσης αντάρτης που είχε ήδη προμελετήσει τη δολοφονία των ανθρώπων, ίσως με ένα καινούργιο ψέμα.
 Να είστε επιφυλακτικοί με αυτούς που περιορίζονται μόνο στην άρνηση του θεού.

***

[τα κείμενα που ακολουθούν προέρχονται από την ίδια στήλη του Cronaca Libertaria, είναι όμως μεταγενέστερα (ν. 10,4 Οκτωβρίου 1917)]

 Δεν ξέρω γιατί όταν σκέφτομαι τους ΔΙΚΟΥΣ μας (!) ευσυνείδητους δημοσιογράφους, τους τροφοδότες της ‘’ακριβής μας πατρίδας’’, καθώς και εκείνους τους ήρωες στο εσωτερικό μέτωπο  με όλο το άθροισμα της ελίτ των ΕΠ-ΑΝ-ΑΣ-ΤΑ-ΤΩΝ που εξαγνίζονται μ’ ένα καυτό μπάνιο αστραφτερού ιταλικού ήλιου, μου φαίνεται σαν να ακούω τη μελωδική φωνή του Λαέρτη, στην Ομηρική Οδύσσεια, να αναφωνεί σ’ ένα μεθυστικό ντελίριο χαράς: ‘’ Αχ, εκείνος ο ήλιος – που σήμερα κάνει να φεγγοβολάνε χρυσά νομίσματα στον ουρανό. Συναγωνίζονται σε αρετή τα παιδιά με τα ανίψια. Δεν έχει ανατείλει πιο όμορφη μέρα!’’.

ø 

 Χθες βράδυ, πριν να ξαπλώσω, μου ήρθε η παράξενη ιδέα να ανακρίνω έναν καλό και πολύ αγαπημένο φίλο – που έχει πεθάνει εδώ και αρκετά χρόνια από τρέλα – σχετικά με την κυνική αποστασία εκείνων που έλεγαν ότι είναι, ή όντως ήταν, σύντροφοι μας. Και αυτός, ο Φρειδερίκος Νίτσε – ο νεκρός καλός μου φίλος με το συνήθη βίαιο σαρκασμό- μου απάντησε κατά λέξη: ‘’ Είναι αλήθεια ότι πολλοί, εκείνο τον καιρό, σηκώνανε τα πόδια τους, σαν τις χορεύτριες, όσο τους προσέλκυε το σοφό μου γέλιο – αλλά ύστερα άλλαξαν γνώμη και τώρα τους βλέπω όλους τους σκυμμένους να σέρνονται προς το σταυρό’’.

ø

 ‘’Αλίμονο! Ανέκαθεν ήταν λίγοι εκείνοι που έχουν πραγματικά ακατάβλητο θάρρος καθώς και πνεύμα προικισμένο με την αρετή της σταθερότητας. Όλοι οι υπόλοιποι είναι δειλοί’’.

ø

 Θα ήθελα να επιβεβαιωθώ, θα ήθελα να δω τις ιδέες μου να θριαμβεύουν, θα ήθελα να ακολουθώ τις κλίσεις μου, θα ήθελα να αναπτύξω όλες τις φυσικές και πνευματικές ικανότητες μου, ορίστε ο σκοπός όλων αυτών που τελικά βρήκαν το δικό τους ΚΑΛΟ και το δικό τους ΚΑΚΟ.

ø

 Θα ήθελα να δω τη δική μου ατομικότητα και τα δικά μου ιδανικά να κατακτούν την αληθινή αγάπη των φίλων μου, ενώ με τους αντιπάλους και εχθρούς μου θα δώσω σκληρές μάχες χωρίς όρια και σε κάθε προσπάθεια τους να μας νικήσουν και να μας ταπεινώσουν θα μας βρουν απέναντί τους, δυνατούς και τολμηρούς.    Αλλά το να απαιτούμε απ’ όλους να ζουν όπως εμείς, θα μου φαινόταν τραβηγμένο, αφού ‘’ο κάθε άνθρωπος’’ – λέει ο Σεντάλ – ‘’κατά βάθος, αν θέλει να μπει στον μπελά να μελετήσει τον εαυτό του, θα διαπιστώσει πως έχει το δικό του ωραίο ιδεατό, και μου φαίνεται τουλάχιστον γελοίο να προσπαθείς να αλλάξεις τον διπλανό σου’’.

ø

 Δεν μπόρεσα ποτέ να εξηγήσω το γιατί εξακολουθεί να υπάρχει ακόμα ένα μεγάλο πλήθος ανθρώπων φαινομενικά τελείως ετερόκλητων που πιστεύουν και ελπίζουν ότι μπορούν να βρουν το δικό τους θρίαμβο και τη δική τους εξύψωση μέσα από το θρίαμβο και την εξύψωση του λαού. Εκείνοι που δεν αντιλήφθηκαν ποτέ – όπως θα έλεγε για άλλη περίπτωση ο Μπαλζάκ – ότι κείτεται ένας σκελετός εκεί που αυτοί ψάχνουν για θησαυρό.

ø

 ‘’Όταν εκτιμάται’’ -λέει ο ανυπότακτος Τσεϊνφορτ- ‘’πως ο καρπός της εργασίας και της σκέψης τριάντα ή σαράντα αιώνων, συνιστάται στην εγκατάλειψη τριακοσίων εκατομμυρίων ανθρώπων σκορπισμένων ανά τη γη στις διαταγές μιας τριανταριάς δεσποτών που στην πλειοψηφία τους είναι αμαθείς και ανόητοι, και που ο καθένας με τη σειρά του έπαιρνε εντολές από τρείς ή τέσσερις κακούργους, αρκετά συχνά ηλίθιους, τι να σκεφτεί κανείς για την ανθρωπότητα και τις μελλοντικές της τύχες;’’.
 Φτωχέ Τσεϊνφορτ! Αν μπορούσες να σηκωθείς από τον κρύο σου τάφο, όπου κείτεσαι πλέον παραπάνω από έναν αιώνα, θα μπορούσες να δείς ποια ήταν η μοίρα που περίμενε αυτή την ΔΥΣΤΗΧΗ ανθρωπότητα των ημερών μας!

ø

 ‘’… οι ανελέητοι δεν κάνουν τίποτα άλλο από το να αλλάξουν λατρεία και στην εικόνα της αίρεσης τοποθετούν και συντηρούν πάντα αναμνήσεις της θρησκείας’’. (Ζ. Βαλέ)

ø

 Πλην κάποιων εξαιρέσεων διαφόρων άγριων λαών όπως οι Τάταροι και εξαιρουμένου του Λυκούργου και κάποιων ελληνικών πληθυσμών, που η γυναίκα έπαιρνε μέρος στα κοινά, σήμερα ο άντρας, είτε κατά τύχη, είτε εξαιτίας του φύλου του, είναι συνηθισμένος να συμπεριφέρεται στη γυναίκα σαν να είναι ιδιοκτήτης της. ‘’Η γυναίκα μου!’’ λέει ο υγιής άντρας. Ήδη με το να λέει : ‘’η γυναίκα μου’’ καταδεικνύει διαφθορά.
 Και η γυναίκα όμως τι λέει; Τι απαντάει αυτή;
Αχ, τι χάος! Τι τρομερό χάος!
ø

 ‘’Τα μωρά, αυτά τα μικρά αθώα μωρά! Τα βλέπεις να έρχονται στο φως με μάτια ορθάνοικτα, να παίζουν πόλεμο και ακούς το ένα απ’ αυτά να κλαίει, με τη λεπτή του παιδική φωνή: εμένα μου προκαλούν μια αίσθηση τρόμου, φρίκης. Πήγαινα στο σπίτι, η νύχτα έπεφτε κι εκείνα τα αθώα μωρά μεταμορφώνονταν στον ύπνο μου σε όνειρο που μ’ έκαιγε όπως μια νυχτερινή φωτιά καίει ολόκληρες λεγεώνες νεαρών δολοφόνων’’. (Λ.Αντρέϊφ)











Παρασκευή 18 Μαρτίου 2016

Σεργκέι Νετσάγιεφ ~ Γράμμα Προς Τη Νεολαία


Υπό την έννοια Επανάσταση ορίζουμε μια ριζοσπαστική ανατροπή, την χωρίς καμία εξαίρεση αντικατάσταση όλων των μορφών της σύγχρονης ζωής με νέες ολοκληρωτικά αντίθετές τους.

Εφόσον οι υπάρχουσες μορφές ζωής είναι απαράδεκτες μπορούν να αναπτυχθούν νέες, μόνο όταν δεν θα 'χει γλυτώσει καμία παλιά μορφή τους από την καταστροφή: αυτό σημαίνει ότι, ολότελα νέες μορφές ζωής μπορούν να γεννηθούν μόνο από τον τέλειο ομορφισμό (από την ολοκληρωτική καταστροφή των προηγούμενων).

Εν αντιθέσει, αν έστω και μια από τις παλιές μορφές διασωζόταν, θα δινόταν η ευκαιρία στα σπέρματα έστω, των παλαιότερων μορφών να αναπτυχθούν μελλοντικά σε αφθονία. Συνεπώς μια τέτοια ανατροπή θα ήταν πλασματική και προσωρινή και μάταια θα θυσιάζονταν οι αγωνιστές και το τίμιο αίμα τους, το κόστος των οποίων θα καθόριζε αυτή.

Τέτοιες υποθετικές μετατροπές σε όλες τις χώρες μέχρι τώρα πραγματοποιούνται με τη φροντίδα του ελεεινού κύκλου των κυβερνώντων. Οι οπαδοί του κρατισμού σκεπάστηκαν με τον έναν ή άλλο φιλελεύθερο μανδύα και οδήγησαν μέσω των μεθυστικών λόγων τους τις μάζες του λαού στον αιματηρό αγώνα. Όμως μετά τη νίκη, και στη μέση του σωρού των πεσόντων για την δήθεν ελευθερία, έστησαν νέες αγχόνες και ικριώματα θανάτου, όπου εκτέλεσαν τους επαναστάτες που επέζησαν και με αυτόν τον τρόπο ξαναέφτιαξαν τις συνθήκες καταπίεσης. Οι φιλόδοξοι άνθρωποι φροντίζουν πάντα να χρησιμοποιούν τη δυσαρέσκεια και την οργή του λαού για να ικανοποιήσουν τα δόλια σχέδιά τους. Στην αρχή "επαναστατικά" και δημοκρατικά καταφέρνουν στο τέλος να γίνονται τύραννοι, με αποτέλεσμα ο ανοργάνωτος και προδομένος λαός να υποχωρεί στριμωγμένος απ' την στρατιωτική δύναμη, και έτσι δεν υπήρξε ως τώρα μια πραγματική επανάσταση. (Μια τέτοια βέβαια δεν μπορεί να υπάρξει σε ένα μόνο λαό, μπορεί να ξεκινήσει σε μια χώρα μα τελικά πρέπει να ολοκληρωθεί από όλους τους λαούς).

Για μια πραγματική επανάσταση χρειάζονται άνθρωποι, και βέβαια όχι του είδους αυτών που στέκονται στην κορυφή του λαού και τον διατάζουν, μα άνθρωποι που προέρχονται από τα σπλάχνα του και δρουν απαρατήρητα μέσα του αποτελώντας το στοιχείο της επαναστατικής συνοχής του και δίνοντας στο κίνημα πνεύμα και χαρακτήρα, καθώς και την μία και μοναδική κατεύθυνση που πρέπει αυτό να έχει. Μόνο αυτό το νόημα έχει η δημιουργία μιας μυστικής οργάνωσης προπαρασκευής και μόνο σχετικά με αυτό είναι αναγκαία.

Οι ηγέτες μιας πραγματικής Λαϊκής Επανάστασης εκδηλώνονται, μέσω πράξεων, μόλις προετοιμαστούν σχετικά οι συνθήκες, ενώνονται έπειτα στενά μεταξύ τους και οργανώνονται κατά τη διάρκεια της πορείας της ίδιας της Υπόθεσης.

Όχι σπάνια υπόγειες δυνάμεις, ξεκομμένες απ' την πραγματική δράση, οδήγησαν αναρίθμητους ανθρώπους στην άκαιρη συμπλοκή, οι οποίοι μπροστά σ' αυτές τις αντίξοες περιστάσεις υποχωρούσαν. Όσο πλησιάζει η ώρα της πραγματικής, λαϊκής κίνησης, τόσο σπανιότερα υπάρχει διαχωρισμός μεταξύ ιδεών και πραγματικότητας. Οι επαναστατικές ιδέες διαπερνούν άμεσα τις ζωντανές από την ανατροπή γενιές. Αυτές εγκυμονούν στους ανθρώπους, οι οποίοι δεν μπορούν να καταπιέσουν πια την καταστροφική τους οργή και μπροστά στο ξέσπασμα βρίσκουν τον Εχθρό και χωρίς να το σκεφτούν τον εξοντώνουν.

Αρχικά πρόκειται για εξαιρετικές περιπτώσεις, οι οποίες περιγράφονται από τους σύγχρονους ανθρώπους σαν πράξεις φανατισμού ή οργής που όμως πρέπει να επανέρχονται ολοένα και περισσότερο με διάφορες μορφές ώστε να γίνουν επιδημικό πάθος της νεολαίας και να μετατραπεί σε γενικευμένη ανταρσία. Αυτός είναι ο φυσικός δρόμος.

Η εξόντωση υψηλά ιστάμενων προσώπων, στα οποία ενσαρκώνονται τα κυβερνητικά σχήματα ή οι φόρμες της οικονομικής αποσύνθεσης πρέπει να ξεκινήσει με ατομικές ενέργειες. Στη συνέχεια αυτή η εργασία γίνεται ευκολότερα στο μέτρο που επικρατεί πανικός στην κοινωνική τάξη που τρέμει τον καταποντισμό της. Πράξεις που οι Καρακάσοφ, Μπερεσόφσκι και άλλοι, πήραν την πρωτοβουλία, πρέπει σταθερά να αυξάνονται και να πληθαίνουν και να γίνονται πράξεις των μαζών, όπως αυτές των συντρόφων του Σίλλερς Κάρλ Μουρ. Όμως, πρέπει να ξεκαθαρίζουμε με 'κείνον τον ιδεαλισμό που εμποδίζει να πραγματοποιούν οι άνθρωποι αυτά τα σχέδιά τους, αυτός πρέπει να αντικατασταθεί με την σκληρή, ψυχρή, συνέπεια στη δράση. Με εκρηκτική ταχύτητα και πάντα, αυτές οι συλλογικές πράξεις των εξοργισμένων νέων, πρέπει με οποιοδήποτε τρόπο να εισρέουν στις λαϊκές δυνάμεις και πολύ περισσότερο να παίρνουν ένα λαϊκό χαρακτήρα.

Αναφορικά με τον χρόνο ο ορισμός Επανάσταση περιλαμβάνει δυο εξ ολοκλήρου διαφορετικά δεδομένα: το ξεκίνημα, την περίοδο της καταστροφής των υπαρκτών κοινωνικών σχημάτων, και το τέλος, την ανοικοδόμηση, που σημαίνει την διαμόρφωση ολότελα των νέων σχημάτων, από τον αμορφισμό. Αντίστοιχα, μια οποιαδήποτε αδύναμη παλιά κλασσική αλήθεια, που λέει ότι η αρχή δεν είναι σε καμία περίπτωση το τέλος, και όταν επίσης αυτή περνάει ανεπαίσθητα σ' αυτό, τότε η καταστροφή δεν είναι πιο ανοικοδόμηση, και με αυτή την έννοια είναι ασυμβίβαστη. Οι τσαρλατάνοι και οι σνομπ της επιστήμης, οι χορτάτοι στοχαστές του παλιού καλού καιρού έγραφαν για τους αγώνες που ξεκινούσαν παρακινούμενοι απ' τις ιδέες της γενικευμένης επανάστασης παρατραβηγμένες διατριβές, πάνω στο ίδιο πάντα θέμα:

Χωρίς ένα αυστηρά επεξεργασμένο σχέδιο της ανοικοδόμησης δεν επιτρέπεται να καταστρέφει κανείς. Φαίνεται όμως, ότι ξέχασαν πως όλοι οι ευγενείς, άγιοι άνθρωποι που ήταν εμπνευσμένοι από την ιδέα μιας νέας ζωής και με ειρηνικό τρόπο ήθελαν να δώσουν καλύτερο σχήμα στο υπάρχον, ήταν παντού κυνηγημένοι, εκτός νόμου και εκτεθειμένοι σε θλίψεις και βάσανα, επιπλέον ότι πρέπει να καταφέρουμε να πείσουμε εκατομμύρια θύματα πως μόνο μια βίαιη ανατροπή, ένας αγώνας ζωής και θανάτου μεταξύ ευνοουμένων και καταπιεσμένων, μπορεί να αντικαταστήσει τον διαστρεβλωμένο κόσμο...

Αρχή μας είναι ο αγώνας, ψυχρός, άγριος και λυσσασμένος αγώνας. Σκοπός μας είναι η ολοκληρωτική καταστροφή όλων των περιοριστικών δεσμών. Δε μιλάω για τους επαγγελματίες ψεύτες, τους αχρείους δειλούς, τους ψευτοεπαναστάτες και αληθινούς λακέδες του συστήματος, που ενοικιάζονται για να υπερασπίζουν την τάξη, μέσω της διανόησης και της επιστήμης. Γνωρίζουμε ίσως και και κάποιους τέτοιους οι οποίοι κάποτε παρουσιάζουν αληθοφανή σχέδια για καλύτερη ζωή. Ξέρουν όμως καλά, πως για καμία αλλαγή, που δεν αρέσει στους κυβερνώντες, δεν πρόκειται να πετύχουν την συγκατάθεσή τους. Ξέρουν πως τα συμφέροντα των κυβερνώντων με αυτά του Λαού βρίσκονται διαμετρικά αντίθετα, κατανοούν και ξέρουν πως όλα πρέπει να παρθούν με τη βία... Ωστόσο συνεχίζουν να επινοούν τέτοια σχέδια, ο διάολος ξέρει για ποιον και γιατί. Μιας και αντλούν το υλικό τους από τις υπάρχουσες σχέσεις, έτσι το αποτέλεσμα είναι πάντα το ίδιο - αηδιαστικό πράγμα. Δεκαετίες, αιώνες φρόντιζαν αυτοί οι ηλίθιοι να γεμίζουν τις κοιλιές τους με το βιός του λαού και να επιδιώκουν μόνο ηλίθια πράγματα.

Έγραψαν ολόκληρους τόμους. Γέμισαν μ' αυτούς βιβλιοθήκες, η νεολαία τους διάβασε και ότι διαβάστηκε ξαναγράφτηκε.

Έτσι η εποχή μας έχει κληρονομήσει ένα σωρό από διαφορετικά "δικαιώματα" του ανθρώπου - σκλάβου, ένα σωρό φιλοσοφικά συστήματα των δεισιδαιμώνων, συστήματα που το ένα προέρχονταν από το άλλο, και το ένα αναιρούσε το άλλο και ούτω καθεξής, και όλα αυτά ονομάζονται επιστήμη... Σιχαμερό...

Οι Ιταλοί αγρότες ξέρουν να βάζουν σε κίνηση την αληθινή Επανάσταση: μόλις καταλαμβάνουν μια πόλη καίνε όλη τη χαρτούρα. Μια τέτοια καταστροφή πρέπει να πραγματοποιηθεί παντού. Λέμε: Μια μη-ολοκληρωτική καταστροφή είναι ασυμβίβαστη με την ανοικοδόμηση, συνεπώς πρέπει να είναι απόλυτη και γενικευμένη. Η σημερινή γενιά πρέπει να ξεκινήσει με την ολοκληρωτική αλλαγή όλων των κοινωνικών συνθηκών ζωής, και αυτό σημαίνει ότι η σημερινή γενιά πρέπει να καταστρέψει χωρίς διακρίσεις ότι ανήκει στο υπάρχον με μια σκέψη: Το συντομότερο δυνατόν και όσο το δυνατόν περισσότερο. Και επειδή η σημερινή γενιά βρίσκεται ολοκληρωτικά κάτω από την επίδραση των πιο αξιοκαταφρόνητων συνθηκών ζωής, τις οποίες τώρα πρέπει να καταστρέψει, γι' αυτό η ανοικοδόμηση δεν πρέπει να είναι δική της υπόθεση, αλλά των αγνών δυνάμεων που γεννιούνται τις βίαιες μέρες της ανικαίνισης. Οι μυσαρότητες του σύγχρονου πολιτισμού, που μέσα του μεγαλώσαμε, μας στέρησε την ικανότητα να φανταστούμε πρακτικά το παραδεισένιο οικοδόμημα της μελλοντικής ζωής, για το οποίο μπορούμε να έχουμε μόνο μια νεφελώδη αντίληψη, στη θέση του, αναγκαστικά σκεφτόμαστε το αντίθετο της υπάρχουσας σιχαμένης κοινωνικής τάξης.

Σαν άνθρωποι της πρακτικής επαναστατικής υπόθεσης που ήδη ξεκίνησε, θεωρούμε τις διάφορες ελευθεριακού τύπου κριτικές περί αυτού του νεφελώδους μέλλοντος σαν ύποπτες ως και εγκληματικές, μιας και ως τέτοιες παρεμποδίζουν την υπόθεση της καταστροφής, συγκρατούν την εκρηκτική κίνησης του ξεκινήματος της Επανάστασης, και με αυτόν τον τρόπο σπρώχνουν μακρυά την ολοκλήρωσή της. Σε μια πρακτική υπόθεση αυτό είναι μια ανώφελη πνευματική ατίμωση, μια μόλυνση της σκέψης. Πρέπει λοιπόν βάση του νόμου της αναγκαιότητας και της αυστηρής δικαιοσύνης, να ευλογήσουμε την ασυγκράτητη καταστροφή, που πρέπει να αναπτύξει τόσο μεγάλα κρεσέντο, μέχρις ότου δεν έχει μείνει κανένα από τα υπάρχοντα κοινωνικά σχήματα για να καταστραφεί.

Η συνωμοσία και η καταστροφή δεν είναι απλώς η αποστολή μας, μα όλος ο πραγματικός μας αγώνας από το πρώτο του βήμα. Όλα όσα χρησιμεύουν στην υπόθεση της βίαιης ανανέωσης αναπτύσσονται μέσα απ' αυτόν τον αγώνα. Στο μέτρο που αναπτύσσεται αυτός ο αγώνας αναπτύσσονται και οι δυνάμεις μας. Εξού και αποστρεφόμαστε την αδράνεια από όπου και αν αυτή προέρχεται. Πρέπει να ταραξουμε με όλα τα μέσα, αυτόν τον θανασιμο κοινωνικό ύπνο. Αυτή την μονοτονία, αυτή την απάθεια! Πιστεύουμε μόνο αυτούς, που εκδηλώνουν με πράξεις την αφοσίωσή τους για την Υπόθεση της Επανάστασης, χωρίς να φοβούνται βασανιστήρια ή φυλακές, συνεπώς απορρίπτουμε όλα τα λόγια που δεν ακολουθούνται από έργα σε κάθε βήμα τους. Οποιαδήποτε άσκοπη προπαγάνδα, που δεν έχει σχέση με τον χρόνο ή το χώρο δεν την έχουμε πια ανάγκη!... Μας είναι περισσότερο εμπόδιο και της εναντιωνόμαστε με όλες μας τις δυνάμεις!... Θέλουμε μόνο η πράξη να οδηγεί τον λόγο, δεν θέλουμε να καταπονείται το πνεύμα σε ματαιόδοξες φλυαρίες. Κάποτε ο τόνος της πολεμικής και του ζήλου μας, εξουθένωσε στην πίεση του κάποιους αδύναμους χαρακτήρες, έφερε στο φως καινούριους κουτσουμπόληδες και απέστρεφε την προσοχή σε κούφιες και άκαιρες υποθέσεις. Γι' αυτό όλα τώρα θα πρέπει να συγκλίνουν στη μία και μόνη ορθή κατεύθυνση. Και όλους τους πολυλογάδες που δεν θα το κατανοήσουν, θα τους κάνουμε να σωπάσουν με τη βία...

Ξεσκίζουμε και όλους τους δεσμούς με τους μεταναστευμένους πολιτικάντηδες, που δεν θέλουν να γυρίσουν στην πατρίδα μας και να τοποθετηθούν στις γραμμές μας, και, όσο αυτές οι γραμμές είναι αόρατες, και με όλους εκείνους που δεν θέλουν να συνεισφέρουν στο να εμφανιστούν αυτές οι γραμμές δημόσια, στη σκηνή της Ρώσικης ζωής. (Μια εξαίρεση επιτρέπεται σ' εκείνους τους μετανάστες, που έδρασαν κιόλας σαν εργάτες της ευρωπαικής επανάστασης).

Απευθυνόμαστε τώρα για πρώτη και τελευταία φορά σε όλα τα αντιπολιτευόμενα στοιχεία της Ρώσικης ζωής και τους προτρέπουμε σε άμεση πρακτική δραστηριότητα και αγώνα. Στην διάρκεια αυτού του αγώνα θα διακρίνουν τους συντρόφους τους και στο όνομα της Υπόθεσης και των πρακτικών δραστηριοτήτων της θα συνδεθούν και μεταξύ τους.
 
Δεν θα επιτρέψουμε καμία επανάληψη ή κούφια διακήρυξη να αντιχήσει, όποιος έχει αυτιά και μάτια θα ακούσει και θα δει τους αληθινούς αγωνιστές και αν δεν ενωθεί μαζί τους, εξίσου λίγο θα φταίμε για όλα όσα και όσους κρύβονται από δειλία και αισχρότητα πίσω από τα παρασκήνια, που μαζί μ' αυτά τα παρασκήνια, θα συντριβούν σκληρά και ανελέητα από το κίνημά μας.

Και αν δεν αναγνωρίζουμε καμία άλλη ενέργεια και δράση, εκτός από αυτή της καταστροφής, εν τούτοις είμαστε της γνώμης, ότι οι μορφές με τις οποίες μπορεί να εκφραστεί, μπορούν και είναι ασυνήθιστα πολύπτυχες: Δηλητήριο, μαχαίρι, θηλειά και άλλα παρόμοια... Η Επανάσταση τα αγιάζει όλα σ' αυτόν τον αγώνα με τον ίδιο τρόπο, το πεδίο λοιπόν είναι ελεύθερο... Τα θύματα προσδιορίζονται από την αδίστακτη Λαική Επανάσταση! Όλα τα έντιμα και ζωντανά ακόμα μυαλά, μετά από φθορά αιώνων, πρέπει να ξεσηκωθούν για την ανανέωση της ζωής. Να είναι αυτές οι τελευταίες μέρες για τις βδέλες της κοινωνίας, συννεφιασμένες. Θρήνος του φόβου και της μετάνοιας θα ηχεί στην κοινωνία.

Οι τιποτένοι ελευθεριακοί θα κρώζουν σε λυρικούς τόνους. Πρέπει να τους προσέξουμε? Καθόλου. Πρέπει να μείνουμε αδιάφοροι ενάντια σ' αυτά τα κλαψουρίσματα και να μην έρθουμε σε κανέναν διάλογο ή συμβιβασμό με όσους φθόνησαν την καταστροφή. Θα το ονομάσουν προβοκάτσια ή τρομοκρατία. Θα του δοθεί ενα τρανταχτό παρατσούκλι. Εντάξει λοιπόν, μας είναι αδιαφορο. Δεν ενδιαφερόμαστε για τη γνώμη τους. Ξέρουμε πως κανείς σε ολόκληρη την ευρώπη δεν ζει μια ευτυχισμένη και πραγματικά ήσυχη πολιτική ζωή και πως κανείς ειλικρινης άνθρωπος, δεμ μπορεί να μας κατηγορήσει χωρίς να πρέπει να υποκριθεί.
Από τη σύγχρονη διανόηση, που χαρακτηρίζεται από προδοσίες και κολακίες, από την αγοραία διανόηση, δεν πρέπει να περιμένουμε παρά μόνο αηδίες και κουτσομπολιά. Τα ενδιαφέροντα της σύγχρονης πρακτικής επιστήμης είναι τα ενδιαφέροντα του Τσάρου και του Κεφαλαίου, τα οποία αποκλειστικά υπηρετεί, αποκλειστικά γιατί μέχρι τώρα ούτε μια ανακάλυψη δεν χρησιμοποιήθηκε για ουσιαστική καλυτέρευση της ζωής του λαού. Όλες οι ανακαλύψεις είτε αρπάζονται από τους μεγάλους άρχοντες, τσαρλατάνους και "παζαρευτές", είτε χρησιμοποιούνται για την βελτίωση των στρατιωτικών δυνατοτήτων τους.

Ολόκληρη η προσφορά των ανακαλύψεων των ερευνητών δεν στρέφεται προς τις ανάγκες του λαού. Συνεπώς και τα συμφέροντα αυτής της επιστήμης δεν είναι δικά μας. Χρειάζεται ακόμα να μιλάμε για κοινωνική έρευνα και επιστήμη;

Σε ποιον δεν είναι γνωστά τόσα ακριβά ονόματα, που σπρώχτηκαν στην εξορία, στη Σιβηρία ή οπουδήποτε αλλού, γιατί ήθελαν με τον έντιμο λόγο της θερμής τους πίστης να κατασκευάσουν ξανά τα ανθρώπινα δικαιώματα; Οι φλογερές, αποπνέουσες ανθρωπιά, ζήλο και αγάπη ομιλίες τους, σβήστηκαν από την ωμή βία.

Η σημερινή γενιά πρέπει να αποκτήσει μιια ανελέητη, ωμή δύναμη και ασυγκράτητα να βαδίσει στο δρόμο της καταστροφής. Ο υγιής αδιάφθορος ακόμα νους της νεολαίας πρέπει να κατανοήσει πως είναι ουσιαστικότερα πιο ανθρώπινο να μαχαιρώσουν και να πνίξουν ντουζίνες και εκατοντάδες μισητών, παρά να συνδιαλλαγούν μαζί τους και έτσι αθελά τους να συμμετέχουν σε συστηματικές, "νόμιμες" εγκληματικές πράξεις, στα βάσανα και στα μαρτύρια εκατομμυρίων προλετάριων... Ας ξεκινήσουμε λοιπόν όλα τα υγιή, νέα μυαλά αμέσως προς την ιερή Υπόθεση της εξόντωσης του κακού, τον εξαγνισμό και την διαφώτιση της Ρωσικής γης δια πυρός και σιδήρου και να συνενωθούν αδελφικά με όλους όσους κάνουν το ίδιο σε όλη την Ευρώπη.

Σημειώσεις

Δημήτρη Καρακάσοφ (1840 -1866), Ρώσος επαναστάτης και μέλος της ομάδας Ισούτιν στο Πανεπιστήμιο της Μόσχας, στις 16 Απριλίου 1866 αποπειράθηκε να δολοφονήσει τον τσάρο Αλέξανδρο II, η απόπειρα απέτυχε, συνελήφθη και εκτελέστηκε.

Άντον Μπερεσόφσκι (1847 - 1916), Πολωνός επαναστάτης, μετά της επανάσταση του 1863 στην Πολωνία φυγαδεύτηκε στο Παρίσι, όπου στις 24 Μαιου 1867 αποπειράθηκε να δολοφονήσει τον τσάρο Αλέξανδρο II. Η απόπειρα απέτυχε, συνελήφθη και καταδικάστηκε σε 20 χρόνια καταναγκαστικά έργα.
Έχουμε ενδείξεις ότι ο Νετσάγιεφ ήταν επηρεασμένος από αυτές τις απόπειρες ειδικά αυτής του Καρακασόφ. (Στις 13 Μαρτίου 1881 Ρώσοι μηδενιστές κατόρθωσαν τελικά να δολοφονήσουν τον τσάρο).
Το ότι ο Νετσάγιεφ αναφέρει τον Σίλλερς σαν "Ληστή" βρίσκεται σε συνάφεια με το ότι ήταν εντυπωσιασμένος από τους "εγκληματίες υψηλού κινδύνου" και "επιπέδου".

Έκδοση Αναρχικό Στέκι Ναδίρ

Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου 2016

Ο θάνατος του πιο φριχτού τέρατος ~ Erinne Vivani


Ήμουν μόνος και λυπημένος. Περπατούσα άσκοπα μέσα στο ερημωμένο τοπίο, με τον μεσημεριανό ήλιο να με μαστιγώνει, με μοναδικό σκοπό να ζήσω κάποιες ώρες μοναξιάς, μακριά από το πλήθος των φιλήδονων και άπορων. Σκοτεινές σκέψεις βομβάρδιζαν το μυαλό μου, ο νους μου βρισκόταν σε αναβρασμό και περπατούσα. Περπατούσα ακούραστα δίχως να δίνω σημασία στο χρόνο που περνά ούτε στα μονοπάτια που διέσχιζα, τα οποία ήταν τελείως άγνωστα σ’ εμένα.


Ο ήλιος κόντευε να δύσει όταν και βρέθηκα σ’ ένα μέρος που αποκαλούσα το βασίλειο του θανάτου. Παντού στο έδαφος υπήρχε λάσπη, ούτε ένα δέντρο, ούτε ίχνος γρασιδιού. Μια αρρωστημένη δυσοσμία αναδυόταν από τη λίμνη, ο ουρανός πάνω από τον οποίο ήταν σχεδόν εξολοκλήρου καλυμμένος με εκατομμύρια έντομα και παράξενα μαύρα πουλιά που έκαναν κύκλους στον στάσιμο αέρα, δίχως τον παραμικρό θόρυβο. Πού βρισκόμουν; Γύρισα από την άλλη και ξεκίνησα να περπατώ πάλι με την πρόθεση να γυρίσω στο σπίτι. Δεν είχα όμως προλάβει να κάνω ούτε δέκα βήματα όταν μια φωνή ακούστηκε από το βάλτο να με καλεί με τ’ όνομά μου. Διστάζοντας λίγο, γύρισα προς το σημείο απ’ όπου ακουγόταν η φωνή και διέκρινα κάτι να κινείται μέσα στη λάσπη. Ποιος θα μπορούσε να είναι; Έκανα μερικά βήματα και διέκρινα ένα φρικτό τέρας που με χειρονομίες με καλούσε να το πλησιάσω. Τι τρόμος! Ήταν ένα τρομακτικό τέρας. Το σώμα του ήταν καλυμμένο με πολύ μακριά λασπωμένα, ματωμένα και πυκνά μαλλιά. Το τεράστιο κεφάλι του ήταν καλυμμένο από αμέτρητα θεόρατα φίδια που άνοιγαν ρυθμικά διάπλατα τα στόματα τους. Τα μάτια, η μύτη, το στόμα και τα αυτιά, είχαν αντικατασταθεί από έξι μεγάλες κυκλικές τρύπες. Αντί για δάχτυλα χεριών και ποδιών, είχε πολύ μακριά, σα γάντζους, νύχια. Και τι βρώμα προερχόταν από το κορμί του!


Με φωνή που δεν είχε τίποτα το ανθρώπινο, το τέρας μου είπε:

«Ω, ήρθες επιτέλους! Γιατί δε γελάς τώρα καταραμένε μαθητή του Στίρνερ, μοναχικέ κάτοικε των κορυφών, μαστιγωτή των ηθικών; Γιατί δε γελάς τώρα;»

«Ο Στίρνερ δεν έχει καμιά σχέση με αυτό!» απάντησα. «Δεν είμαι μαθητής κανενός. Αλλά ποιος είσαι και από πού με γνωρίζεις;»


«Εγώ», απάντησε το τέρας, «είμαι η Ηθική, και απαιτώ να μάθω τους λόγους για τις προσβολές που εξαπέλυες εναντίον μου σχεδόν είκοσι χρόνια τώρα, μαζί με αυτούς τους κατεργάρηδες τους ατομικιστές συντρόφους σου. Πάντα με διαβάλλεις παρόλο που γνωρίζεις ότι είμαι η άμεση ενσάρκωση του θεού, αιώνιος και παντοδύναμος όπως και εκείνος. Αν δεν αλλάξεις μυαλά, εγώ ο ίδιος με τα θεϊκά αυτά χέρια μου, θα σε σκοτώσω και θα πιω το καταραμένο αίμα σου.»


«Εδώ, ώ Ηθική», πρόσθεσα αποθαρρυμένος, «ίσως και να κάνω λάθος και θα ήθελα να το παραδεχτώ. Προσπάθησε να με πείσεις για τα λάθη που έκανα, κι ευχαρίστως θα γίνω ο πιστός σου σκλάβος και ένθερμος θαυμαστής.»

Το τέρας όμως απάντησε οργισμένο:

«Όχι όχι, δεν είναι ζήτημα να καταφέρει κάποιος να σε πείσει, αλλά να μου έχεις τυφλή πίστη όπως και οι υπόλοιποι, κι εσύ δε διαφέρεις από τους άλλους - το καταλαβαίνεις;

«Κατάλαβα απολύτως», έσπευσα να δηλώσω. «Θα ήθελα μόνο να μου μιλήσεις για την υψηλή αποστολή που έχεις στον κόσμο: να με ικανοποιήσεις.»

«Θα σε ικανοποιήσω» είπε το τέρας, «αλλά πρώτα θέλω να φάω.»

Και καθώς το είπε, έκατσε κάτω, άνοιξε μια τσάντα που είχε δίπλα του, έβγαλε από μέσα ένα νεκρό μωρό και άρχισε με απληστία να το τρώει.

Τρομοκρατήθηκα.

Η Ηθική με ρώτησε: «Μήπως θέλεις κι εσύ λίγο;»

«Ευχαριστώ πολύ» απάντησα, «αλλά εμείς οι ατομικιστές δεν είμαστε πραγματικά κανίβαλοι όπως κάποιος μεγάλος άνδρας, ένας σύγχρονος ηθικιστής υπαινίχτηκε. Πες μου, αν επιτρέπεται, ποιος είναι που σου προσφέρει αυτά τα άτυχα μωρά;»

Και μου εξομολογήθηκε με απλοϊκότητα:

«Όλοι οι ηθικιστές μου τα φέρνουν ως αντάλλαγμα για τις υπηρεσίες που τους προσφέρω.»


Όταν τελείωσε το μακάβριο γεύμα του, το τέρας ξεκίνησε να μιλάει:

«Τώρα άκουσέ με καλά, θα σου μιλήσω απλά και ειλικρινά, αλλά μην σοκαριστείς αν σου δείξω υπερβολικά πικρές και ευαίσθητες αλήθειες. Μάθε πρώτα απ’ όλα ότι η φύση και οι λειτουργίες μου αλλάζουν με την αλλαγή των ιστορικών και κοινωνικών συνθηκών, και ποικίλλουν από τόπο σε τόπο. Σε κάποια μέρη για παράδειγμα, ο κανιβαλισμός και η πολυγαμία είναι ηθικά, ενώ σε εμάς, είναι τα πιο αποτρόπαια εγκλήματα. Και, ακόμη κι εδώ, αυτό που επιτρεπόταν χθες, απαγορεύεται σήμερα γιατί θεωρείται ανήθικο, ενώ αύριο θα μπορούσε να κριθεί ως πολύ ηθικό ή ακόμη και να καταστεί υποχρεωτικό. Επιπλέον οι λειτουργίες μου αλλάζουν σε αντιστοιχία με τις κοινωνικές τάξεις, κόμματα, σέχτες, οργανώσεις κ.τ.λ. όπου ανήκουν άνθρωποι, γιατί το πνεύμα μου είναι σαν ένα πολύεδρο με χίλια πρόσωπα, καθένα από τα οποία προορίζεται για μια συγκεκριμένη ομάδα ή κατηγορία ανθρώπων.»

«Για παράδειγμα, λέω στην πλούσια κυρίαρχη τάξη:

Για σας είναι ηθικό να ζείτε στις πλάτες των εργατών, να ταξιδεύετε με ακριβές αμαξοστοιχίες, με αυτοκίνητα, με αερόπλοια, να ντύνεστε με μετάξι, να ξοδεύεται χιλιάδες δολάρια για ένα μπιχλιμπίδι, να έχετε εκατό επιχρυσωμένες πόρνες, να έχετε στην κατοχή σας παλάτια στην πόλη, αγροικίες στα βουνά και κοντά στη θάλασσα και σκλάβους με στολή προσωπικού και άλογα και άμαξες και τα πάντα, γιατί η εξουσία είναι ιερή και απαραβίαστη. Επομένως προσπαθήστε να μάθετε την πλέμπα να σέβεται αυτήν την αρχή και αν ο όχλος των φτωχών και των σκλάβων τολμήσει να σηκώσει κεφάλι, μπορείτε να καταφύγετε στους πληρωμένους δολοφόνους οι οποίοι στο όνομα του νόμου και για λίγα μετρητά ξέρουν πώς να βάζουν αυτούς που παραβιάζουν την ιερή ιδιοκτησία στη θέση τους.»

« Λέω στους παπάδες και τους μοναχούς:

Να κηρύττετε την παραίτηση και την ταπεινότητα, να συσκοτίζετε το νου, να υπόσχεστε παραδείσους μετά θάνατον, να αρμέγετε τους φτωχούς όταν βαφτίζονται, όταν μεταλαβαίνουν, όταν παντρεύονται, όταν αρρωσταίνουν, όταν πεθαίνουν και θάβονται και ακόμα και μετά από εκατοντάδες και χιλιάδες χρόνια μετά την ταφή, απαγγέλοντας ψαλμούς προς τιμήν της μάζας και των ψυχών τους. Έτσι πρέπει να είναι.

Και μη σας μπει καμιά ιδέα να κάνετε οικογένεια, γιατί είναι σοβαρό βάσανο. Γυναίκα; Μα υπάρχουν τόσες φτωχές και πλούσιες γυναίκες που χρειάζονται εξομολόγηση! Μη φοβάστε! Ακόμα και πολύ ανατρεπτικοί στέλνουν σε σας τις γυναίκες, τις αδερφές και τις κόρες τους. Και έπειτα υπάρχουν και οι καλόγριες, οι κόρες της Παναγίας, οι μαθήτριες της κλπ. και σε τελική ανάλυση δεν πρέπει να παραβλέπετε τα παιδιά που εμπιστεύονται στη θρησκευτική σας φροντίδα. Να απολαμβάνετε πάντα, αφού οι ηλίθιοι πληρώνουν καλά. Ζήτω η μαύρη μάζα!»


«Αλλά η δουλειά μου γίνεται με μεγαλύτερη ευφράδεια και αποτελεσματικότητα όταν ασκώ την πατριωτική λειτουργία. Αχ, η πατρίδα! Λέω στα παιδιά των πλούσιων, στους αξιωματικούς, στους παπάδες, στις πόρνες: «Να είστε πατριώτες. Όποιος δεν αγαπάει την πατρίδα του δεν αγαπάει τη μητέρα του. Και να δείχνετε το πατριωτικό σας πάθος, τραγουδώντας τους ύμνους του πολέμου, την υγεία του κόσμου. Ορίστε οι εχθροί σας που μιλούν διαφορετική γλώσσα, που έχουν διαφορετικά έθιμα, εξολοθρεύστε τους στο όνομα της πατρίδας. Ο βασιλιάς μας, ο βασιλιάς των πλουσίων, θα κατακτήσει μια σπιθαμή γης, η δύναμη του θα μεγαλώσει και εξαιτίας της δύναμης του θα μεγαλώσει και η δικιά σας αφού είναι ο πατέρας, ο πατέρας της πατρίδας. Φωνάξτε στους δρόμους και τα στενά: Ζήτω ο πόλεμος! και ο πόλεμος θα έρθει. Δε θέλετε να πάτε; Σωστά. Είστε πλούσιοι και σας αξίζει να γλιτώσετε. Φωνάξτε: θα οπλιστούμε και θα αποχωρήσουμε και ο στρατός των απόκληρων θα αποχωρήσει χωρίς να σκεφτεί και θα σφάξει και θα σφαγιαστεί γιατί έτσι θέλουν ο βασιλιάς και η πατρίδα, έτσι θέλω εγώ.


Μητέρες, σύζυγοι, παιδιά αδερφές θα κλάψουν και θα βλαστημήσουν μάταια. Θα υπάρξουν απείθαρχοι στρατιώτες που δε θέλουν να πάνε, που δε θέλουν να δολοφονήσουν άγνωστους ανθρώπους που ποτέ δεν τους έβλαψαν; Μα έτσι φαίνεται; Οι εργάτες είναι πατριώτες, είναι ήρωες, θα πολεμήσουν σα λιοντάρια και θα επιστρέψουν νικηφόροι.


Και αν δεν αποδειχτούν τέτοιοι, οι καλοί μας χωροφύλακες, οι βασιλικοί φρουροί, οι αξιωματικοί της Guardia di Finanza* και οι άλλοι μπάτσοι θα σκεφτούν να τους δώσουν μια κλωτσιά στα πισινά και θα τους πιέσουν να επιτεθούν και να αντεπιτεθούν.

Εμπρός, αχυρόμυαλοι, με αγάπη ή με το ζόρι!


Το μίσος θα διαδοθεί σαν ανεξέλεγκτη φωτιά, η δίψα για αίμα θα γίνει ασίγαστη· θα γίνει πόθος. Θα είναι μια άγρια μάχη σώμα με σώμα, ποτάμια αίματος θα κυλήσουν και βουνά από πτώματα θα σχηματιστούν. Όσο πιο βάρβαρος είναι κάποιος, τόσο πιο ήρωας θα ανακηρυχτεί. Αυτό συνέβη στον τελευταίο παγκόσμιο πόλεμο. Υπήρξαν εκατομμύρια νεκροί, εκατομμύρια που έμειναν τυφλοί, κουφοί, μουγκοί που τρελάθηκαν, που έγιναν εγκληματίες, που έπαθαν φυματίωση, που ακρωτηριάστηκαν τα χέρια και τα πόδια τους, που αποβλακώθηκαν άλλα τι σημασία έχει;


Ο πόλεμος δημιούργησε λοιμό και πανούκλα. Γέροι και παιδιά άπλωσαν το χέρι τους ζητώντας έλεος, νέες γυναίκες έγιναν πόρνες, αλλά οι πλούσιοι απέκτησαν πιο πολλά λεφτά, πιο μεγάλη δύναμη, πιο πολύ δόξα. Αυτό είναι ο πόλεμος, αυτή είναι η πατρίδα, αυτό είναι η Ηθική.»


«Τώρα θα σου μιλήσω για έναν από τους πιο αγαπημένους μου απογόνους: το φασισμό. Προ τριών ετών, τα συμφέροντα της πατρίδας, δηλαδή της μπουρζουαζίας, απειλήθηκαν σοβαρά από την προλεταριακή παλίρροια, η οποία κουρασμένη να ανέχεται την ατελείωτη δυστυχία κατέκλυζε τα ιερά ιδρύματα της πατρίδας. Το προλεταριάτο δεν άκουγε πια τους αφέντες του που το προέτρεπαν να ηρεμήσει. Και τότε εμφανίστηκε ο φασισμός για να καταστρέψει τους ανατρεπτικούς. Στρατολογήθηκαν χιλιάδες νέοι άνδρες και οπλίστηκαν σαν αστακοί.

Η αστυνομία και η δικαιοσύνη τους εξασφάλισαν ατιμωρησία, η μπουρζουαζία τους πλήρωνε διακριτικά ένα μισθό, ο τύπος τους χειροκροτούσε με σεβασμό και έτσι ήταν σε θέση να εφαρμόσουν τη μέθοδο του τρόμου σε μεγάλη κλίμακα.


Υποστηριζόμενοι από τη βασιλική φρουρά και του μελανοχίτωνες μπάτσους, έκαναν κάθε είδους νταηλίκια. Υποχρέωσαν του πολίτες να κρεμάσουν τη σημαία στα μπαλκόνια, να φορούν την κορδέλα στο πέτο του παλτού τους, να κάθονται προσοχή και να βγάζουν τα καπέλα τους στις πρώτες νότες του βασιλικού εμβατηρίου, να φωνάζουν Ζήτω ο βασιλιάς! Για να αποζημιωθούν αποκαλούνται δημοκράτες όπως ο ντούτσε τους. Και βάζουν φωτιά στις καλύβες των εργατών. Τους επιτρέπονται τα πάντα εκτός από το να χτυπήσουν του αρχηγούς των άλλων κομμάτων, γιατί αν αυτά τα κόμματα έχαναν τους αρχηγούς τους, δε θα υπήρχε κανένας να αναλάβει το ρόλο του πυροσβέστη και του κατασκόπου.»

Το τέρας έκανε μια παύση και μετά συνέχισε:

«Ίσως δε γνωρίζει την απεριόριστη δύναμη μου και έτσι με πολεμάς, απαίσιε. Για να αντιληφθείς την υπέρτατη δύναμη μου σου λέω πως διαπερνάω τις ανθρώπινες καρδιές, καθοδηγώ τα συναισθήματα και τα πάθη και όλες τις σαρκικές σχέσεις μεταξύ του άνδρα και της γυναίκας. Σε αυτήν την περίπτωση, παίρνω το όνομα της σεξουαλικής ηθικής.

Στους πολιτισμένους ανθρώπους σαν εμάς, προκρίνω τη μοναδική, μονογαμική αποκλειστική αγάπη. Είναι αλήθεια ότι πολύ λίγοι άνδρες και γυναίκες την ακολουθούν, ότι σχεδόν όλοι προτιμούν την ποικιλία τρυφερότητας και συνουσίας, γιατί όλοι είναι εραστές του καινούριου και του ποικίλου σε όλες τις εκδηλώσεις της ζωής και ιδιαίτερα στον έρωτα, άλλα τι με ενδιαφέρει αυτό εμένα;

Απαιτώ την αγάπη για έναν, αν όχι στην ουσία τουλάχιστον στην επιφάνεια γιατί τα προσχήματα πρέπει να σωθούν οπωσδήποτε.


Ξέρω ότι δεν είσαι αυτής της άποψης, ότι σου αρέσει να παιχνιδίζεις από λουλούδι σε λουλούδι, να γεύεσαι αμαρτωλές ηδονές, να εισπνέεις με όλη σου τη δύναμη τα αρώματα της μεταξένιας σάρκας, να στολίζεις τον εαυτό σου με τα άνθη του κακού. Σε περιγελώ, περιγελώ τις απογοητεύσεις και τις θλίψεις που δημιουργώ για σένα. Σου υποσχέθηκα πως θα είμαι ειλικρινής και θα σου μιλήσω επίσης και για τις σοβαρές δυσχέρειες που προκαλούν οι απαγορεύσεις της σεξουαλικής ηθικής.

Νεαρά αγόρια και κορίτσια στα οποία, εξαιτίας της τρυφερής τους ηλικίας απαγορεύεται η συνουσία, καταναλώνονται και ξεσχίζονται με τον αυνανισμό.


Πριν μερικά χρόνια, θα θυμάσαι, οι εφημερίδες μιλούσαν για μια νεαρή γυναίκα με υψηλή αριστοκρατική καταγωγή, η οποία καθώς ψυχαγωγούσε τον εαυτό της με το σκύλο της στο δωμάτιο της άκουσε το πόμολο της πόρτας να κουνιέται. Θέλοντας να κρύψει την ενοχή της προσπάθησε να ελευθερωθεί από την αγκαλιά του σκύλου και το ζώο που δεν μπορούσε να ανεχθεί αυτή την απότομη διακοπή, την στραγγάλισε.

Υπάρχουν και οι περιπτώσεις που μια γυναίκα , στην προσπάθεια να κρύψει τα πειστήρια του παράνομου έρωτα της, προσπαθεί να αποβάλλει και τελειώνει τη ζωή της στο κρεβάτι κάποιου νοσοκομείου.


Κάποια άλλη γυναίκα, λόγω σεβασμού στην ηθική, πνίγει τον καρπό της μήτρας της με τα ίδια της τα χέρια και τον πετάει στα κανάλια του υπονόμου. Επίσης υπάρχουν και οι πανέμορφες γυναίκες, πληθωρικές που ξεχειλίζουν νεότητα, διψασμένες για μέθη που υποχρεούνται να δώσουν τους εαυτούς τους στην αγκαλιά ενός γέρου, άρρωστου, σιχαμερού άνδρα. «Α», διέκοψα «είχα δίκιο λοιπόν, όταν έγραψα σε ένα περιοδικό πως τα αφροδίσια νοσήματα, η συνουσία με σκύλους, η βρεφοκτονία και όλα τα εγκλήματα που διαπράττονται για τα ανήθικα πάθη έχουν τις ρίζες τους στους περιορισμούς που βάζει η σεξουαλική ηθική!»


«Δε σου επιτρέπω να με διακόπτεις» διαμαρτυρήθηκε η Ηθική, « γιατί η αλήθεια μου δεν είναι προς συζήτηση άλλα προς αποδοχή.»

«Τώρα θα έπρεπε για λίγο να σου μιλήσω για το πειθαρχημένο, προοδευτικό και συνειδητοποιημένο προλεταριάτο, αλλά θα ήταν ανούσιο αφού ξέρεις πάρα πολύ καλά για την άπειρη αξία του ως υποζύγιο για τα βάρη και το μαστίγιο. Αντί για αυτό θα αναφερθώ στα διάφορα κόμματα, δημοκρατικά, σοσιαλιστικά και κομμουνιστικά.

Όλα τα κόμματα είναι ισάξια, όλα βασίζονται στην κρατικίστικη λογική, στην αρχή της εξουσίας. Δεν είναι ένας αγώνας για την ελευθερία αλλά για την αντικατάσταση μιας λίγο-πολύ βάρβαρης και ηλίθιας τυραννίας με μια άλλη. Για παράδειγμα, στη Ρωσία ο Λένιν κινήθηκε εναντίον του Τσάρου και το Λένιν θα διαδεχθεί ο… Lenone**, και ούτω καθεξής, γιατί έτσι επιτάσσει ο ηθικός νόμος.

Όπως ξέρεις καλά, ούτε και οι αναρχικοί ακόμα - που ορίζονται καλύτερα ως ελευθεριακοί κομμουνιστές - δεν έχουν ανοσία στον ηθικισμό. Δεν έχεις ακούσει πως κηρύσσουν και πως υπερθεματίζουν για χάρη της Θεάς Ηθικής;


Και αυτοί οργανώνονται, δηλαδή κοροϊδεύουν τους εαυτούς τους και τους άλλους. Και αυτοί θέλουν να εξιλεώσουν τον κόσμο, λες και η ελευθερία χαρίζεται. Η ελευθερία, αντίθετα πρέπει να βιωθεί. Και μιλούν στις μάζες για ένα φωτεινό μέλλον: και οι μάζες είτε δε καταλαβαίνουν τίποτα είτε στρέφουν το στραβωμένο βλέμμα τους στη γη της επαγγελίας. Αύριο η επανάσταση και η απαλλοτρίωση, αύριο η ισότητα, η ελευθερία και η ευτυχία για όλους. Εν τω μεταξύ, ας πεθάνουμε της πείνας.

Η θεωρία του μέλλοντος είναι η θεωρία λίγο-πολύ του ρόδινου ονείρου, τόσο μακριά από την πραγματικότητα. Είναι η θεωρία του Χριστιανισμού. Ο Χριστός πέθανε πριν είκοσι αιώνες αλλά ο Χριστιανισμός ζει και βασιλεύει. Ο Χριστός, για την αγάπη των ανθρώπων, είπε Αύριο!


Έχω αποδυναμώσει και εξημερώσει τους αναρχικούς· τους έκανα τίμιους και πολιτισμένους· τους μίλησα για την αγάπη ενάντια στο μίσος, για δικαιοσύνη και όχι εκδίκηση και εκείνοι – δυνατοί υπό την προστασία μου - ανέβηκαν στον άμβωνα και – σαν επαναστάτες - κήρυξαν ενάντια στις πράξεις ατομικού τερορισμού και – σαν απαλλοτριωτές - ενάντια στις ατομικές απαλλοτριώσεις. Δε σου φαίνεται αρκετά λογικό; Βέβαια γιατί για αυτούς το άτομο αξίζει λιγότερο από ένα παθογόνο μικρόβιο, ενώ η κοινωνία είναι το παν.

Είναι απαραίτητο να εξαφανιστεί ο εγωισμός από τους ανθρώπους – κραυγάζουν εμμονικά - γιατί όταν καταστραφεί ο εγωισμός οι άνθρωποι θα ζήσουν χαρούμενα στη γη σαν αδέρφια. Ενώ εσύ λες σε όλους και ειδικά στους επαναστάτες: Να είστε εγωιστές, γιατί όσο πιο εγωιστές είστε, τόσο πιο πολύ θα διψάτε για ελευθερία και ευτυχία και τόσο λιγότερο θα ανέχεστε τη δυστυχία και τη σκλαβιά σας.


Σήμερα, λόγω φασιστικής αστυνομικής αντίδρασης, αρχίζεις να ξαναμιλάς μέσα από τα γραπτά σου για την ανάγκη του ηρωικού αναρχισμού. Αλλά είναι ακόμα σίγουρο πως οι αναρχικοί ηθικιστές, που θα στιγματίζουν κάθε πράξη ατομικής εξέγερσης, δε θα λείψουν ποτέ. Οι κοινωνικοί αναρχικοί ήταν αυτοί που μείωσαν, στιγμάτισαν και λιθοβόλησαν το Ραβασόλ, τον Ανρί, το Βαγιάν, το Ντυβάλ, το Μαριάννι, τον Αγκουγκίνι και τόσους άλλους εκδικητές της Αναρχίας. Και τα έκανα όλα αυτά μόνος μου, όλη η δόξα μου ανήκει. Είμαι η Ηθική, γεννημένη από την τυφλή άγνοια και το εξουσιαστικό πνεύμα της ανθρωπότητας και πρέπει να συνεχίσω το έργο μου συσκοτίζοντας τα μυαλά, δημιουργώντας φοβισμένα και λυπηρά φαντάσματα, σβήνοντας κάθε πνεύμα εξέγερσης και όσο ζω οι άνθρωποι θα είναι σκλάβοι, φτωχοί και δειλοί. Και ούτε εσύ θα γλιτώσεις από την δυστυχισμένη, δίχως έλεος οργή μου, διάβολε της κόλασης.»

«Σταμάτα, για το θεό», φώναξα και σε κλάσματα δευτερολέπτου τράβηξα το δηλητηριασμένο μαχαίρι μου· έτρεξα προς το τέρας και του ξέσκισα τρομερά το λαιμό. Το θανάσιμα πληγωμένο τέρας βύθισε τα νύχια του στη φτωχή μου σάρκα κάνοντάς τη να ματώσει και ξέρασε μια αναθυμιάζουσα πρασινοκίτρινη γλίτσα από το στόμα του, πλημμυρίζοντας το πρόσωπό μου. Άλλα νέα και πιο τρομερά χτυπήματα του μαχαιριού μου έπεσαν βροχή στο σώμα του τέρατος που έπεσε στο έδαφος. Ήταν νεκρό. Σκέφτηκα αμέσως να του ξεριζώσω την καρδιά και να τη δείξω στους φίλους μου, τους συντρόφους μου, τα αδέρφια μου στη θλίψη και στον αγώνα. Και ετοιμάστηκα να το κάνω με το όπλο μου στο χέρι.


Αλλά φαντάσου, ω αδερφέ μου, τι εντύπωση μου προκάλεσε το γεγονός ότι στη θέση της καρδιάς βρήκα μια τεράστια πέτρα. Ξαφνικά, ξεπερνώντας την έκπληξή μου, φώναξα: «Μου κάνει. Είναι κάτι που θα μου χρειαστεί για να τελειοποιήσω τα χτυπήματά μου όταν θα αντιμετωπίσω κανένα ηθικιστικό καθίκι, αν υπάρχει ακόμα κανένα.»


* Ένα στρατιωτικοποιημένο σώμα της Ιταλικής αστυνομίας που υπάγεται στο Υπουργείο Οικονομίας.


** Πρόκειται, για ένα προσβλητικό λογοπαίγνιο στα Ιταλικά που δε γίνεται δυστυχώς να μεταφραστεί. Lenone σημαίνει στα ιταλικά ο προαγωγός, ο νταβατζής.


Το «Ο θάνατος του πιο φρικτού τέρατος» είναι έργο του Ιταλού αναρχοατομικιστή επαναστάτη Erinne Vivani και εκδόθηκε στην εφημερίδα Proletario (τεύχος 4) στις 17 Σεπτεμβρίου του 1922.


Πηγή στα αγγλικά: The death of the most horrible monster, Internet Archive of Individualist Anarchism


Η μετάφραση είναι μια συνεργασία των blogs A-politiko και Parabellum